Den ve školce
7.00 – 8.30
scházení dětí, ranní hry, individuální rozhovory s dětmi
8.30 – 9.00
ranní přivítání, pohybové aktivity
9.00 – 9.20
dopolední svačina
9.20 – 10.00
hlavní program: didakticky cílené činnosti, jazykové, hudební, smyslové hry, výtvarné a pracovní činnosti, dramatizace
10.00 – 12.00
pobyt venku
12.00 – 13.00
oběd
13:00 – 14.20
odpočinek, poslech pohádek, klidové činnosti dětí s menší potřebou spánku, speciální vzdělávací aktivity předškoláků
14.20 – 14.40
odpolední svačina
14.40 – 17.00
odpolední zájmové činnosti dětí, hry na zahradě školky
Co děláme přes den?
RANNÍ HRY
Při příchodu dítěte do třídy se paní učitelka s každým dítětem osobně přivítá. Děti si mohou vybrat z připravené nabídky činností nebo si hrát podle svého výběru. Děti mají prostor na různé výtvarné činnosti, společenské hry, práci s různými pomůckami a kreativním materiálem. Tvoří ze stavebnic, hrají si v námětových koutcích.
POHYBOVÉ AKTIVITY
Jsou zařazovány kdykoli v průběhu dne, nejčastěji před svačinou a při pobytu venku. Jejich cílem je podporovat a rozvíjet pohybový vývoj, tělesnou zdatnost, pohybové dovednosti. Snažíme se, aby děti získaly zdravé životní návyky. Zaměřujeme se na wellbeing ve školce.
HLAVNÍ PROGRAM
Přímo řízeným činnostem je většinou věnována doba po dopolední svačině do pobytu venku. Jedná se o didakticky řízené činnosti, které jsou plánované společně s dětmi. Tyto činnosti představují kompaktní a vnitřně propojené celky, které vytváří příležitosti pro učení a vzbuzují u dětí přirozený zájem o objevování a poznávání.
POBYT VENKU
Může probíhat na zahradě nebo formou vycházky do okolí školky, kde se děti mohou volně pohybovat. Pobyt venku je prostor k dostatečnému pohybovému vyžití, k badatelským činnostem, k experimentování a volné hře.
ODPOČINEK A SPÁNEK
V době odpoledního odpočinku děti odpočívají na lehátkách, je to příležitost k rozhovorům s dětmi, k hádankám a k reflexi dopoledních aktivit. Věnujeme se čtení na pokračování, posloucháme hudbu. Pro děti s menší potřebou spánku jsou připraveny klidové činnosti, např. prohlížení knížek a encyklopedií, didaktické a společenské hry, kreslení či modelování.